środa, 28 maja 2014

Kinder surprise necklace/ Naszyjnik z kinder niespodzianek

Z racji tego, że uzbierało mi się ostatnio trochę jajek z kinder niespodzianek, postanowiłam coś zrobić z ich nadmiarem. Do mojej głowy wpadł pomysł na naszyjnik.

PRODUKTY:
  • kinder  niespodzianki (w zależności od długości naszyjnika i schematu, który chcemy przyjąć - ok. 7-10)
  • materiał (trochę więcej niż obwód kinder niespodzianek, jeżeli chodzi o długość jest ona dosyć opcjonalna, ja użyłam ok.70 cm - należy pamiętać, że finalna długość będzie trochę krótsza niż wzięty materiał)
  • nożyczki
  • klej do materiału
  • nitka (pod kolor materiału lub kontrastująca. Zależy od gustu)
opcjonalnie: mydło (do zarysowania linii według której przetniemy materiał), igła + nitka (jeśli nie mamy kleju do tekstyliów, lub po prostu wolimy tradycyjne metody), tasiemka

PRZEPIS:
1. Kładziemy kinder niespodziankę na materiale i wymierzamy trochę więcej niż obwód jajka (ok. 2 cm. więcej)
2. Kładziemy klej wzdłuż brzegu jednej strony
3. Zawijamy drugą stronę do wewnątrz i przykładamy do kleju
4. Czekamy aż klej trochę wyschnie
5. Wsuwamy kinder niespodzianki w Nasz nowo powstały tunel
6. UWAGA - Kinder niespodzianki będziemy zawiązywać w zależności od tego jaki chcemy schemat naszyjnika, i tego jak długiego materiału użyliśmy. Ja zostawiłam trochę materiału po boku, żeby zawiązać kokardkę, ale myślę, że w przyszłości wsunę kinder niespodzianki do końca i dołożę tasiemkę (dzięki tasiemce ułatwi się zawiązywanie).
7. Po każdym jajku, zawiązujemy materiał nitką (na supełek). UWAGA. Ja wsunęłam od razu rząd jajek (np.6) i po prostu po zawiązaniu przechodziłam do następnego jajka itd. / nadmiar nitki ucinamy

OPCJONALNIE
po wypełnieniu naszyjnika "po brzegi" jajkami, zawiązujemy końce i przyszywamy tasiemkę (długość dowolna) do tego, by łatwiej było Nam zawiązać ów naszyjnik :)

UWAGI
Jeżeli będziemy używali kleju, pamiętajmy żeby robić to w dobrze przewietrzonym miejscu lub na zewnątrz. Nie chcemy się przecież potruć.






1 komentarz: